ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК
Продужени боравак у Основној школи „Јеврем Обреновић“ је почео са радом 2007. године и похађају га ученици различитих одељења првог и другог разреда, подељених у две хетерогене групе. Продужени боравак је облик организованог рада са ученицима, представља могућност да буду у школи док су им родитељи на послу. Приоритет рада Продуженог боравка у Основној школи ,,Јеврем Обреновић“ су стварање колектива ученика, усклађивање активности са наставним градивом и распоредом часова, организовање индивидуалног рада ученика на изради домаћих задатака и савлађивање наставног градива и организовање међусобне помоћи, подстицање ученика да квалитетније ураде домаће задатке, усмеравање и мотивисање за што успешније осамостаљивање за даљи рад, планирање разноврсних слободних активности и слободног времена неопходних за развој свих компонената личности. Учење се одвија различитим методама и техникама које одговарају индивидуалним карактеристикама и потенцијалима сваког ученика. Слободне активности и слободно време подразумевају укључивање ученика у обележавање значајних датума школе, тематски дани, сарадња са тимовима, сарадња са родитељима, сарадња са локалном заједницом, укључивање у збивања друштвене средине... Посебно се ставља акценат на унапређење сарадње са свим структурама у школи, наставницима, учитељима, а посебно са родитељима кроз индивидуалне разговоре, учешће у радионицама и другим активностима које су предвиђене у продуженом боравку – представе, хуманитарне акције и др.
Време рада продуженог боравка:
Када су ученици у редовној настави у првој смени, продужени боравак ради у термину од 11.00 часова до 17.00 часова. Када су ученици у редовној настави у другој смени, продужени боравак ради у термину од 7.00 часова до 13.00 часова.
Циљеви и задаци рада продуженог боравка обухвата:
*Поштовање индивидуалних и заједничких интереса ученика. *Развијање радних навика. *Развијање образовних, естетских и стваралачких способности ученика. *Васпитавање здраве, социјално прилагођене и емоционално стабилне особе. *Помоћ родитељима у васпитању и образовању деце. *Допринос остваривању културне мисије школе као отворене институције за стваралаштво ученика у слободном времену и развој позоришне културе уопште. *Сигурност деце. *Здрава исхрана ученика. *Завршавање школских задатака уз проверу урађеног, да би родитељи имали више времена за игру са својом децом. *Самостално учење. *Подстицање маштовитости и креативности код ученика. *Релаксација и опуштање. *Васпитно деловање. *Социјализација ученика. *Осигурати адекватан простор. *Обезбедити ручак у школској кухињи. *Помоћ ученицима у учењу, писању домаћих задатака и извршавању сталних школских обавеза. *Развијање радних навика. *Подизање нивоа комуникације и заинтересованости за процес учења. *Развијање креативности и естетског укуса кроз цртање, сликање, певање и слушање музике. *Писменост – језичка, математичка. *Развијање говорне културе ученика, изражајне интерпретације текстова, сценски наступ, вежбе реторике и дикције. *Оспособљавање за самостално учење. *Подизање здравствене културе и културе спорта. *Већи степен повезаности градива које се реализује на часовима редовне наставе кроз тематско планирање активности.
Кључна подручја развоја: *Хармоничан развој духа и тела. *Лакоћа процеса комуникације и социјализације. *Утемељење основа математичке, логичке и технолошке писмености. *Културно-уметничка подручја развоја. *Игре, спорт и рекреација. *Активности према одабиру школе. *Подизање нивоа сарадње са свим структурама у школи. *Подизање нивоа сарадње са тимовима школе. *Подизање нивоа сарадње са друштвеном заједницом. *Подизање нивоа сарадње са породицом.
Ове школске године продужени боравак похађа 51 ученик у две хетерогене групе првог и другог разреда. Продужени боравак има неколико активности које подразумевају време за учење, писање домаћих задататака, слободне активности и слободно време. Време рада је подељено на активности са паузама за одмор између. Писање домаћих задатака и учење се одвија према плану и програму редовне наставе. Ученици у продуженом боравку организовано и плански, утврђују, продубљују, примењују и усвајају нова знања, умења и навике.
Слободне активности су организоване тако да ученици кроз игру уче основе енглеског и немачког језика.
Слободно време је подељено на неколико активности :
Спортско-рекреативне Ученици се игају у учионици, сали, школском дворишту, парку... Претежно се договарамо о избору активности (елементарне, штафетне игре и сл). На тај начин развијамо такмичарски дух и радимо на очувању целокупног здравља ученика. Град Шабац је оснивач Школице спорта. Сви ученици продуженог боравка радо учествују. Први и други разред имају по два термина недељно.
Забавне активности Утврђујемо правила понашања, права али и обавезе ученика, дружимо се, играмо омиљеним играчкама, гледамо телевизију, играмо друштвене игре, читамо часописе и књиге, читамо бајке и приче... Подстичемо креативну ипозитивну мотивацију за рад у групи. Ликовне активности Најбољи начин да покажемо колико смо креативни и маштовити. Радимо паное, организујемо ликовне радионице са ученицима старијих разреда, са родитељима... Мотивишемо ученике да се слободно изражавају, својствено узрасту и индивидуалној способности представљају свет око себе.
Драмске игре Учимо основе драмског изражавања кроз игре пантомиме, асоцијације, изражајног читања, рецитовања, препричавање, читамо по улогама, глумимо ликове, организујемо и изводимо представе... На тај начин ученици стичу способност за концентрацију и способност за јавне наступе.
Музичка шареница Вид активности где слушамо и певамо музичка дела, играмо уз звуке народне музике, али и модерног плеса. Увежбавамо кореографије за представе. Ученици се уводе у музичко стваралаштво, развијају слух, музикалност, стичу координацију покрета и осећај за ритам и мелодију. Боравак ради у две смене, супротно од часова редовне наставе. Школа је обезбедила доручак, ужину и ручак . Успешно сарађујемо са учитељима, наставницима, психолошко-педагошком службом, ради постизања бољих резултата. Сарађујемо са тимом за професионалну орјентацију и ученицима старијих разреда. Остварили смо успешну сарадњу са Предшколском установом ,,Наше дете“ и Културним центром. Организујемо сарадњу са предшколцима кроз дружења, радионице, представе... Сарађујемо са родитељима, кроз индивидуалне разговоре, техничку подршку у припремању сценографије и костима за представе, учешће у хуманитарним акцијама и ликовним радионицама. Пре свега задовољавамо основну потребу ученика за кретањем, дружењем и игром. Учествујемо у пано презентацијама, обележавању Дечије недеље, Светском дану здраве хране, обележавању Јевремових дана, учешће у химанитарним акцијама... Промовишемо нашу школу и продужени боравак. Активно учествујемо у животу и раду школе. Учитељи у продуженом боравку се брину да ученици правилно ураде домаће задатке уз проверу урађеног. Они објашњавају, коригују, подстичу, мотивишу, дају сугестије у раду ученика, али их не оцењују. Друже се, играју, радују се, учествују у стварању пријатне атмосфере за учење и друге активности.
Учитељи продуженог боравка: Драгана Милићевић Снежана Тодоровић
|